2017. május 21., vasárnap

Nálunk elkezdődött a dinnyeszezon

Az egyik kedvenc kreatívkodós Facebook-csoportomban (pontosabban nem az én csoportom, de tagja vagyok) mutatták ezt a kardigánt, én meg azonnal lecsaptam az ötletre, az én lányom márpedig dinnye lesz :-D

Imádom azokat a mintákat, amiket DK vastagságra írnak, mert nagyjából gondolkodás nélkül lehet nyúlni a DROPS Cotton Merinóért, ami egyébként is egy fantasztikusan bababarát, szuperjó kis négyévszakos fonal. Dani ment a fonalboltba nagyon készségesen, bár kicsit röhögve, merthogy tényleg milyen már, hogy a négy láda fonalamból PONT nem találok két olyat, amiből meg lehetne kötni egy kardigánt. Pedig tényleg nem volt :-)

Aztán jött az átméretezés problémája, ebből én különösen tehetségtelen vagyok, de szerencsére ugyanebben a csoportban segítettek, és megsúgták hogy van egy épp ugyanilyen felépítésű másik minta, és lehet annak a szemszámai alapján haladni. Ez volt az, hátha valakit még érdekel.

A jó kislányom szépen hagyott kibontakozni, biztos tudta, hogy neki készül a kardigán. Hamar be is fejeztem, sajnos kicsit rövid lett, mert csak egy gombolyag zöldet kértem, de mivel eléggé tetszik nekünk a dinnyekardigános gyerekünk, ezért valószínűleg vissza fogom bontani a szélét, és kötök még hozzá pár centit.

Ha akarok fényképet mutatni a műről - márpedig akarok -, akkor kénytelen vagyok azt is beismerni, hogy semmit nem fejlődtem az utóbbi időben (sem), még mindig nem tudok egyenletesen kötni, és ebből a szempontból a Cotton Merino nem túl megengedő, egyáltalán nem segít leplezni, hogy képtelen vagyok egyenletes fonalfeszességet tartani :-D Tiszta csíkos a zöld rész, engem kicsit idegesít, mert úgy szeretném, ha tökéletes lenne, de nem nagyon tudok mit csinálni.


Mivel ezt leszámítva a kiskardi elég jól néz ki, ezért gyakorlatilag mindenhová felakasztottuk, ahová lehetett, mert ki akartuk próbálni, hogy mutat különféle hátterek előtt.

Fal:


Garázsajtó:


Kerekeskút:


Napozógyékény, erre sajnos nem lehetett akasztani, de megoldottuk:


És azért végül a rend kedvéért Zuzikára is ráadtuk, de ez a gyerek úgy izgett-mozgott, hogy alig tudtuk megszámolni:


Annyit mondok, SOHA ne kössetek babának olyasmit, ami nem gombos egészen az aljáig, mert tök hülyeség. Igazság szerint nekem ezt most a rózsaszín rész végéig vissza kéne bontanom, és újrakötnöm, végig gomblyukakkal, de szerintem nem fogom (elég kiábrándító macera a hosszabbító műtét is így befejezés után), úgyhogy a lányomnak most lesz egy nagyon cuki, ámde a legkevésbé se praktikus kardigánja.

Már tervezem, hogy télire ezt a mintát narancsosítani fogom, egy fehér, és egy sötétebb meg egy világosabb narancssárga fonalból, de a pink grapefruit vagy a vérnarancs is használható ötletnek tűnik. Mindenesetre gombok lesznek rajta végig, az tuti.

Szóval a minta: Watermelon Baby Cardigan
További méretekhez használható információ: All in One Sleeveless Baby Top
Fonal: DROPS Cotton Merino cseresznyevirág, (valószínűleg) vanília és fenyőzöld (a zöldből nem elég egy gombolyag, ha valaki nem az újszülöttméretet szeretné kötni)
Tű: 3,5 mm






5 megjegyzés:

  1. Ez annyira cukiiiiiiiiiii :) Ilyenkor úgy szeretném, ha lenne pici babám, mert a legkisebb gyerekemnek is 40-es már a lába... És nem hiszem, hogy felvenne bármelyik is egy dinnye-kardigánt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy szíve szerint Zuzi se venné fel, csak nem tud még tiltakozni :-)

      Törlés
  2. Nekem még nincs negyvenes lábam, és felvennék egy dinnyés kardit, de rajtam tuti nem mutatna annyira szépen, mint a gyermeken! Nagyon vagány darab, a csíkossággal meg ne foglalkozz, az igazi dinnye is csíkos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a sima sötétzöld héjút jobban szeretem :-) Gondolkodtam, hogy kössek-e magammal is, és vállaljak dinnyeközösséget a lányommal, de ő rég kinőné a sajátját, mire az enyémnek a hónaljáig eljutnék, szóval inkább mégsem.

      Törlés
    2. Mármint magamNAK, csak pusztulnak az agysejtjeim.

      Törlés