2016. november 4., péntek

Zoknisatratégiai gondolkodás

Semmiféle stratégiai gondolkodásból nem vagyok túlzottan a topon, viszont előbb-utóbb sok mindent képes vagyok megtanulni, ha másképp nem, a saját káromon.
Mint például most.

Feltett szándékom volt, hogy magic loop technikával egyszerre kötöm meg egy pár zokni mindkét "tagját", méghozzá lentről, azaz lábujjtól felfelé haladva.
El is jutottam a sarok rövidített soros részéhez - közben csak kétszer kötöttem össze egymással a jobb és a bal zoknit -, aztán ahol szépen el kellett volna fogyasztgatni a korábban betoldott lábfejmagasító szaporítást, ott megállt a tudományom, azok a szemek ugyanis éppenséggel nem voltak elérhetőek, megközelíthetetlen módon ott röhögtek rajtam a túloldalról.

Mondom, hogy mit műveltem, hátha más akkor nem fut bele.
1) Ha magic loopot használunk, akkor ugye külön-külön oldalon vannak a lábfejrész és a talprész szemei.
2) A magasító szemeket én mindkét zokni mindkét oldalán a lábfejrész tűire szaporítottam.
3) És ez volt a durva nagy hiba, mert a sarok kialakítása után a talprészen lett volna szükség rájuk, viszont - mivel útban van a másik zokni -, utólag nem lehet őket átrendezni anélkül, hogy ne kéne leszedned a tűről az egész disznóólat.

4) Hát nekem le kellett.


Mivel nincs két 2,5-ös damilos tűm, ezért az egyiket öt zoknitűre szedtem át. Mivel addigra csúfosul szétcincáltam a rövidített sorok szorosra húzott szemeit, jobbnak láttam inkább az egész sarokrészt lebontani a francba mindkettőről.
Most valószínűleg inkább egyesével kijavítom, aztán visszapakolom magic loopra ott, ahol már megint csak körben kell kötögetnem a szárakat.

Nem elég baj, hogy 44-es, még ráadásul el is rontom, megküzdök rendesen ezzel a karácsonyi ajándékkal. remélem, a tulajdonos majd méltányolni fogja, és hordja legalább.


10 megjegyzés:

  1. Én úgy szoktam, hogy ha azokhoz a szemekhez érek, amikre a túloldalon van szükség, akkor átrakom őket biztostűre. Aztán ha a túloldalra érek, akkor visszaszedem őket. :)
    Szóval nem muszáj szétszedni az egészet ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már mindegy :-D De ez volt az első ilyen akció, eddig egyesével kötöttem őket, illetve egy pár lábszármelegítőt kötöttem így egyszerre, annak meg ugye nem volt sarka. A következőnél már tudni fogom a rendet, csak úgy tűnik, nekem mindig muszáj elsőre jól megszívnom :-D

      Törlés
  2. Első zoknikötésem nekem is ilyen kalandosra sikeredett. Aztán már kezdtem élvezni is. Sőt! Nálam is ezt kap a család Karácsonyra, ha kell, ha nem. :-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként én is élvezem, pláne hogy ez a fonal ennyire szép :-) A hülyeségből meg majd tanulok, azért van. Viszont nálunk nem igazán lehet a család minden tagjának kötni, van, aki nem díjazza ezeket a "barkácsolt" holmikat :-) (nem is baj, különben már a fa alatt elkezdhetnék készülni a következőre :-D )

      Törlés
  3. Hát, én mindenkit csodálok, aki egyáltalán zoknit köt, hát még magic loop,hát még egyszerre!!! Kalandosan vagy nem, le a kalappal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már visszakerültek egymás mellé a damilra, és remélem, a következő 25 cm eseménytelenül telik majd :-D

      Törlés
  4. Te jó ég, én már valószínűleg a sarokba (a szobáéba, nem a zokniéba) vágtam volna az egész miskulanciát! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkodtam én is, hogy vajon akar-e repülni tanulni :-D De mivel karácsonyi ajándéknak szánom, ezért mese nincs, meg kell csinálni.

      Törlés
  5. miért nem kötsz rövidített soros sarkat? (fish lips kiss, vagy hasonló)? Ott még csak számolgatni sem kell...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rövidített sorosat kötök, és elvileg nem kéne számolgatni :-D De már annyit láttam a fish lips kisst, hogy egyszer kipróbálom. Mint ahogy a kerek zokniorrot is ki fogom egyszer, mert ez a "hegyes" ez titokban nem tetszik.

      Törlés