2016. október 2., vasárnap

Vivid, az óriási babatakaró

Épp most ellenőriztem a Facebook-oldalamon; augusztus 3-án mutattam be az első két próbablokkot a Vivid takaróból. Ha úgy vesszük, elég gyorsan elkészült, szinte napra pontosan két hónap alatt fejeztem be, de úgy, hogy teljesen: szálak eldolgozva, kimosva, megszárítva, lefényképezve.

Négyzetenként blokkolni lusta voltam, de majd a képeken látszani fog, hogy jobb lett volna, ha inkább rászánom az időt, mert elég különböző méretű és alakú darabokat sikerült kötnöm :-D (Mindenesetre megállapítottuk, hogy ha a gyereket valaha pszichológushoz kell hordani, akkor az jó eséllyel nem azért lesz, mert nem pontosan egyforma négyzetekből állt a takarója; Dani meg még azt is hozzátette, hogy egy rendes mérnök tudja, hogy egy négyzet az nem mindig négyzet, és azt is tudja, hogy mikor mennyire muszáj szabályosnak lennie.)

A képeken az is látszik, hogy a blokkolást mosás után is kihagytam, bár gondolkodtam rajta, hogy azért mégiscsak meghúzom egy kicsit, és akkor nem kell új takarót venni a franciaágyra, a kiscsajnak meg majd kötök másikat :-D
Igazából tényleg nem az a tipikus újszülöttméret, mert így, mindenféle nyúzás nélkül éppen 80x100 cm lett, vagyis sokkal inkább kisgyerek-, mint babatakaró.

Viszont cserébe szép. Ha eltekintek attól - és nem olyan nehéz -, hogy nincs benne két párhuzamos vagy merőleges vonal, és csak azt nézem, hogy vidám, vagány, jók a színei, klassz a mintája, és egyébként is én csináltam, akkor azért megveregethetem a saját vállamat.

Az unalmas technikai részletekről annyit, hogy középről kezdve körben kötni az első pár sorban eléggé macera, de nem megoldhatatlan. Érdemes volt megtanulni, azóta már sapkát is kezdtem így.
A blokkok összedolgozásához tökéletes megoldás volt a mattress stitch (ezt vajon magyarul is matracöltésnek hívják?), ami nehezebben ment, és nem is sikerült minden egyes alkalommal, az a sarkok pontos illesztése, hogy a minta átlói szépen találkozzanak. Most mit mondjak, nem mindig találkoznak szépen, na :-D Ha egyszer tényleg kötök egy ugyanilyet a franciaágyra - mint ahogy nem fogok -, annak a végére ez is tökéletesen fog menni :-)

A sok hadova után néhány kép, vagy a néhánynál kicsit több, mert tényleg oda meg vissza vagyok :-D


Essünk túl a vallomáson, ez pont ilyen csámpás :-) 



...és igazság szerint a színek elrendezését is jobb lett volna kész sablon alapján intézni, nemcsak ahogy-esik-úgy-puffan-alapon :-)


Így néz ki az, ahol nem lett az igazi a csücskök találkozása, de a sokadik szétbontás után az ember egyszer csak úgy dönt, hogy ez talán nem is annyira lényeges :-)


Ez itt viszont egy igazi sikerélmény! 



Bár a négyzetek széle girbegurba, az azért látszik, hogy a mattress stitch milyen szépen kapcsolja egymáshoz az oldalakat. 


Az egyik csücsök.


 Többé-kevésbé még az átlók is egymás folytatásaként helyezkednek el. Ez a kedvenc képem. 



 Nekem is tetszik, kölcsönvehetem januárig? :-D 

Minta: Vivid 
Fonal: Drops Cotton Merino, színenként 2-2 gombolyag, meg egy kicsi *
Tű: a kötéshez 3,5 mm, a leláncoláshoz 4 mm

* Mivel a munka folyamán úgy tűnik, egyre lazábban kötöttem, hiába számoltam ki az elején, hogy 2 gombolyagból márpedig ki fog jönni 5 négyzet - hát nem jött. Grammok/méterek hiányoztak, de akkor is. Itt is köszönöm a "szponzoraimnak", hogy egy-egy négyzetet örökbe fogadtak, és kisegítettek a megfelelő mennyiségű (vagy több) fonallal. 

Köszi szépen a pirosat Adélnak, a sárgát Tündinek, a lilát Dorottyának, a türkizt Verának! 




11 megjegyzés:

  1. Szép lett a takaró. :)
    Én matracöltésnek ismerem a technikát, amit írtál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Én magyarul még nem ismertem sehogy, de akkor tényleg ez a neve :-)

      Törlés
  2. Még szép, hogy kölcsönveheted, be kell járatni... ;o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nem adok olyasmit annak a gyereknek, ami nincs kipróbálva :-D

      Törlés
  3. Mit csücskök és párhuzamosok, a gyermeknek jót fog tenni, hogy itt-ott elgörbítetted a négyzetek éleit, éles takaró gyerek kezébe nem való! Szép lett, és klassz, hogy a születésétől végigkíséri majd az első éveit, nem kell pár hónap után lecserélni. Nagyon szereti majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Igen, tényleg több évre szóló takaró lesz :-) Talán még majd a kollégiumba is ezzel költözik be, bár ahhoz azért még kötnöm kéne hozzá egy kicsit :-)

      Törlés
  4. Jól néz ez ki, és fogja nyúzni eleget, ha meg a gyerekre van terítve, akkor tuti nem látszik egy "hiba" sem :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na jó, akkor majd nem keretezem be és állítom ki a falra műtárgynak, ahogy eredetileg terveztem, hanem mégis inkább belebugyolálom a kiccsajt :-D

      Törlés
  5. Nagyon szép lett, én eléggé hibátlannak minősíteném (csak Allah tökéletes! :-D ) sőt, irigylésreméltó, hogy szülés előtt abszolváltad! (én akkor még nem tudtam kötni, asszem most meg már szülni nem :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Épp eléggé hibátlan szerintem is :-D Én meg sokkal előbb tudtam kötni, mint családot alapítani, de hát most "ért össze" a két dolog :-)

      Törlés
  6. Ez olyan csodásan virágos és vidám♥
    Sok- sok alkotással teli időt kívánok!
    Emőke

    VálaszTörlés