2016. október 18., kedd

Pamplemousse sapka, a rémes

Szilvi nemcsak az anyukájának, hanem saját magának is választott egy sapkát, és hozzá orgonalila Cotton Merino fonalat. Az nyilvánvaló volt, hogy ebből a fonalból én a leírásban jelzett kötéspróbát az életben nem fogom összehozni, ezért eléggé lekicsinyítettem, de így lett jó.

A mintája - hogy ne mondjak rá semmi csúnyábbat - eléggé utálatos. Arról szól, hogy a jobb tűvel vissza kell szurkálni kettővel saját maga mögé, és két sorral lejjebb. Ehhez én egy idő után inkább egy horgolótű segítségét vettem igénybe, amit folyamatosan a jobb kezemben tartottam, és a megfelelő helyeken - vagyis túl gyakran - fogtam, végrehajtottam vele a visszaszúrós trükköt, és mentem tovább. Kicsit lelassította a folyamatot, de a végeredmény egyébként szép lett, elégedett vagyok vele.

A két gomb csak díszítőelem, így - bár eredetileg megcsináltam rendesen a gomblyukakat is - száleldolgozásnál a fonal végével összeöltöttem a gomboláspántot. A gombokat egyébként naná, hogy a Gombudvarban találtuk, méghozzá első pillantásra. Egyszerű formájú, de mégis érdekes gombot szerettem volna találni. Erről a kis szépségről kiderült, hogy ráégetett kristálycukor-szemcséknek köszönheti a rusztikus felületét. (De nem érdemes nyalogatni, mert nem édes - nem próbáltam ki, az eladóhölgy mondta, én meg elhittem.)

Nézzétek, ilyen lett végül:





Fonal: Drops Cotton Merino, majdnem 2 gombolyag
Tű: 3 mm a passzéhoz, 3,5 a sapka testéhez



8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a sapka, mindig is imádtam az ilyen aprólékosan kidolgozott mintájú sapikat - és sose volt türelmem elkészíteni még egyet sem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Saját magamnak én se kötöttem még hasonlót (na jó, azt az egy szál fair isle-mintásat leszámítva, de az legalább csak simakötés), de a kérés az kérés :-)

      Törlés
  2. Hát bocs, ha nem volt élmény kötni, de nagyon jól néz ki a mintája is! :)
    Ezt a gombfajtát ismerem, tuti, hogy már több színben használtuk mi is Krisztivel. :) Bár azt nem tudtuk, hogy tényleg kristálycukros... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk is a gombudvari néni mondta, mi meg elhittük :-D

      Törlés
  3. Hú, ez gyönyörű, nagyon finom, elegáns darab!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Kolléganőm hordja szép rendesen, úgyhogy bevált :-)

      Törlés
  4. Jópofa minta, kár, hogy ennyi macera van vele. Pulcsit kötnél ilyen mintával?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Jól van na, ne válaszolj :)

    VálaszTörlés