2016. szeptember 29., csütörtök

Babazokni-jegyzetek

Hétvégén a fiúk kifestették a nagyszobát, és új padlószőnyeget raktak le. Ehhez persze mindent ki kellett pakolni onnan, és a két kisszoba a padlótól a plafonig tele volt bútorral meg cuccal. Egyedül az ágyunk maradt üresen - ha nem is nyugodt és békés, de legalább "lakatlan" szigetként - a hatalmas felfordulásban.

Egész szombaton reggeltől késő délutánig főztem és etettem a "jómunkásembereket", el is fáradtam szörnyen, és bemenekültem az ágyra kötni - igen ám, de mit. A kistakaró valahol valamelyik dobozban volt, így azt nem tudtam befejezni, új projektet meg nem ilyenkor kell kitalálni, OK, akkor legyen zokni, ahhoz pont megvan a fonal is meg a tűk is. Hetek óta próbáltam elkezdeni, de valahogy mindig óriási lett, én meg most újszülött-méretben akartam kikísérletezni.

A kedvenc, orrától felfelé "építkező" zoknimintám az Amy Lee, viszont az 20/21-es mérettől indul felfelé, ami hatalmas. Kerítettem még két másik leírást, azokkal összenéztem a körülbelüli szemszámokat, de egyébként az Amy Lee leírását követtem nagy vonalakban (kivéve, hogy másik receptet használtam a rövidített sorokhoz, mint amit ebben írnak).

Ha valaki inkább magyarul szeretne zoknit kötni, nézze meg Bea leírását, ugyanúgy építkezik, lentről felfelé.

Arra az esetre, ha még egyszer az életben ilyen mini méretet akarnék kötni, megörökítem a jegyzeteimet, ne kelljen még egyszer kikalkulálni.

Fonal: Regia babazokni-gombolyag a Müllerből, tű: 2,5 mm.

1) Judy's Magic Cast On: 8-8 szem, mert nekem jobban tetszik, ha inkább "tompa" az orra.
2) Az orra két oldalán Lifted Increase 32 szemig.
3) A 32 szemmel 10 kör "egyenesen".
4) Magasítás a lábfej két oldalán: 5-5 szem.
5) Rövidített sorok: 5 "garnitúra".
6) A korábban betoldott szemek "eltüntetése", 5-5 szem.
7) A szárához 10 sor sima és 5 sor patentkötés.

Ezekkel a szem- és sorszámokkal a zokni lábfeje kb. 8 cm lett, ami egyébként valószínűleg nagy, de úgyis valami másra - rugdalózóra, másik zoknira - tervezem ráhúzni kívülről, nem a csupasz kistappancsra. Én se tűröm a kötött zoknit a meztelem lábamon, a gyerekemet se szeretném majd ezzel terrorizálni :-D

(Aki gondolja, használja nyugodtan a fenti adatokat, de az igazán incifincihez, ami babalábra cuppanósra van méretezve, arányosan még egy kicsit kisebbre lehet kötni.)








2 megjegyzés:

  1. Én is agyalok egy gyerekzoknin, de "férfilábra". A fiam kb 9 centis, de kissé dagi taposóiról minden zokni lecsúszik. Ha kicsi, azért, ha nagy, azért :D . Vastagabb fonalból lesz térdzokni. Csak előbb sapkásodnia kell. Azt viszont zoknifonal vastagságúból. Mert miért ne...

    VálaszTörlés