2015. augusztus 24., hétfő

Az _eléggé_ jól sikerült kendőről

A Csipkekendő. Gyönyörű a mintája, ezer éve a kedvenceim között. Nézegettem, szeretgettem, aztán megvettem, és meghorgoltam. A - nem annyira barátságos, de ettől még - csodaszép, fényes és finom Drops Lace fonal számomra legszebb árnyalatából. Aztán gondoltam egy merészet, és az utolsó négy sorba gyöngyöket is fűztem, aprószemű, gyöngyházas rózsaszíneket. Csak diszkréten kacsintanak rá az emberre, ha éppen úgy esik a fény.
És az egész csak hatvannyolc gramm, olyan légies, simán áthúzom a karikagyűrűn. Annyira imádtam horgolni, hogy egy hét alatt kész is lett.



Lehetne akár tökéletes is.

De annak idején megfogadtam, hogy ebben a blogban nemcsak a fantasztikusan sikerült alkotás feletti derűs, üdvözült mosolyom fog lebegni, hanem ha a valóságban úgy volt, akkor esetleg b.zmegek is röpködnek majd, meg lemondó sóhajok szállnak.

A leheletvékony, csúszós fonalat a hozzá képest böhöm tűvel nem sikerült igazán egyenletesen horgolnom, így amikor elkészültem, elvágtam a szálat, beáztattam, kinyomkodtam, és izgatott várakozással nekiálltam szépen kitűzködni a padlón, akkor láttam, hogy néhány helyen bizony lyukas lett. Ami a legbosszantóbb, hogy egyébként nincs elrontva, nem hibás, "csak" egyenetlen.


De igen, látszik :-)

Semmi gond, nem haragszunk egymásra a kendővel, nekem ez igazából a horgolás mellett a kötésben is állandó problémám, nem lehet mit tenni, gyakorolni kell, és még többet gyakorolni. Hát állok elébe, ennél sokkal kellemetlenebb kötelességei is vannak az embernek :-D 

Amúgy a lyukakat leszámítva tényleg nagyon szép, örülök, hogy végre abbahagytam a nézegetését, és helyette inkább megcsináltam :-)


Fonal: púderrózsaszín Drops Lace
Tű: 4,5 mm








6 megjegyzés:

  1. El nem tudom képzelni, hogy vagy képes dropszlészt 4,5-essel horgolni, bámulat! Szép lett a kendő, a lyukakra a fiam azt mondaná: legalább látszik, hogy ember csinálta, nem gép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, a fiadnak tulajdonképpen igaza van :-) Az előző kiskendő is viszonylag tömör lett, és bár szívem szerint a Lace-t legeslegfeljebb 3,5-össel horgoltam volna, tudtam, hogy az nem fog jót tenni az esésének, így vettem egy nagy levegőt, és nekiestem a 4,5-össel.

      Törlés
  2. Mit foglalkozol a lyukakkal? Ha viseled tuti nem látszik, mert nincs így kifeszítve. Egyébként meg nagyon szép. Ha nagyon nem tudsz megbarátkozni a lyukakkal, add nekem. :-) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, tényleg nem kifeszítve hordom a kendőimet, sőt, szinte kizárólag nyakban, vállkendőként nagyjából soha. De gondolom, mindenki úgy van vele, hogy szeretné tökéletesíteni a tudását, és egyre jobban csinálni, amit csinál. Szóval nem rinyának szántam, nekem is tetszik :-)

      Törlés
  3. Szép lett a kendőd, és tényleg nem fog látszani a lyuk, csak ha így tartod, mint az utolsó képen :) De talán még lehet javítani rajta, ha szeretnéd, tehetünk egy kísérletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fogom így tartani túl sokat :-D Szóval valójában senki nem fogja látni, csak ha direkt megmutatom.
      De a tuti trükköd azért érdekelne ám! :-)

      Törlés