2015. május 17., vasárnap

Sárkánykendő

A múltkori bejegyzés stólája sokkal inkább kendő lett végül, de annak viszont tök jó :-D
Addig-addig kötöttem, míg úgy tűnt, hogy már csak annyi fonal van, amennyivel leláncolom, és nem lesz túl sok maradék. (Ezt a pontot egyébként elég jól sikerült beazonosítanom, mert úgy nagyjából 20 cm fonal maradt a végén. Kicsit izgultam is leláncolás közben. Huhh.)

A fonalhoz (700m/100g) képest kicsit túl vastag tűvel kötöttem (3,25), és blokkolni terveztem, mert nem látszott túl nagynak. De amint a kész kendő vizet ért, azonnal éreztem, hogy a laza kötés miatt ez jóóóóó sok anyagot felvett, és lesz hova nőnie, hát volt is.

Nincs blokkolópálcám, ezért felkészültem a legrosszabbra, elővettem a több száz gombostűmet, és a padlóra telepedtem azzal, hogy ott töltöm a fél délutánt, mire ebből v-formát blokkolok. Aztán úgy alakult, hogy kitűztem a csücskeit, és annyira megtetszett, amit láttam, hogy azon a ponton abba is hagytam a tűzködést, nyilvánvalóan eléggé megkönnyebbülve :-D

Szóval végül ilyen sárkányos lett:


Amikor már épp csak egy icipicit volt nedves, gyorsan felszedtem, mert tudtam, hogy már meg fogja tartani az alakját, és kivittem az erkélyre, ahol szépen sütött a nap, és egy kicsit fújdogált a szél. Ott pillanatok alatt megszáradt, így az esti programra már jöhetett is velem.

A ház előtt egy kicsit megálltunk fényképezni.


Dani eléggé magasan van, ezért gyakorlatilag az összes képen felfelé bámulok.



Szóval ez egy ilyen vidám kis nagy kendőcske lett, úgy tűnik, szeretni fogom.


Fonal: Bilum kézzel festett hernyózöld Pukpuk (merinó-selyem keverékfonal, 700m/100g, el is fogyott szépen mind)
Tű: 3,25 mm
Minta: Penne by Balogh Szilvi, de szemmel láthatólag elég erősen módosította a tervező, hogy megköthessem kendőnek :-) 


(A kendőt egyébként alig több, mint két hét alatt hoztam össze, ez ad némi reményt arra, hogy a következő darabot - ami egy határidős tesztkötés - is képes leszek időben befejezni. Egyelőre annyit mondok róla, hogy piros.)

14 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszi, pillanatnyilag nekem is ez az új kedvencem, most is itt lóg a nyakamban :-)

      Törlés
  2. Nagyon klassz lett! És milyen jól áll ez a zöld! Nem is gondoltam volna...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miután az eggyel sárgásabb/halványabb verzió eléggé sápaszt, én se voltam biztos benne, hogy előnyös lesz, csak abban, hogy K.E.L.L. :-D De most ilyen szerencsém volt :-)

      Törlés
  3. Nagyon klassz lett, és teljesen jól tetted, hogy abbahagytad a tűzködést... nagyon bejövős a formája!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :-) Igazából a sárkányalakzat a kendő bordáit kicsit átrendezte, de mivel amúgy is inkább csak olyan sejthető mintája van, egyáltalán nem ártott meg neki. (Az meg kifejezetten mázli volt, hogy megúsztam a gombostűzést, lehet, hogy még most is a padlón hasalnék mellette, hogy egyenes legyen :-D )

      Törlés
  4. Baromi jól áll ennek a színnek ez a forma, nagyon jó lett! Gyönyörű esése van, szerintem is imádni fogod. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, tényleg minden szempontból szépen viselkedik :-) Annyira jó a tapintása is ennek a gyapjú-selyemnek, még a kötéssel és fonalimádattal (egyelőre) nem fertőzött kolléganőim is gyönyörködve fogdosták :-)

      Törlés
  5. Nem fogok gügyögni, nem fogok gügyögni, nem...de. Dönölűűűű!! :)

    VálaszTörlés
  6. Színe, formája telitalálat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! A fonal meg a minta megtette a magáét, én itt csak az iparos voltam, aki kalimpált a tűkkel :-D (Bár azt szokatlanul gyorsan, mert már NAGYON hordani akartam :-) )

      Törlés
    2. Ne bagatellizáld a szerepedet. Hiába a jó minta, a szép fonal, ha nincs aki szépen megkösse. ;)

      Törlés