2014. január 7., kedd

Sálat a sapkához

Judit húgom a születésnapjára kért egy sálat is az Excess sapkához, ugyanolyan fonalból. Nyakmelegítőre rábeszélni nem lehetett, akárhogy igyekeztem. (Erősen próbáltam megúszósra venni a figurát, főleg, mert kb. 5 napom volt megkötni, és az nekem nagyon kevés).
Mindenesetre Judit "hosszúkás" sálat kért, a mintáját illetően pedig csak abban volt biztos, hogy olyan kell, ami illik a sapkájához, és hogy mindaz, amit én mutattam neki, az csúnya/ronda/nem tetszik/keressünk másikat.

Végül az történt, hogy Jucusnak megtetszett egy minta, amit Szilvi gyorsan sálasított nekem, én meg elkezdtem kötni, és csak kötöttem és kötöttem, és elhasználtam egy csomó lóbalzsamot, mert irdatlanul fájt már tőle a kezem, de végül épp időben sikerült befejeznem. (Miskolcra menet Füzesabonynál lett kész, és a 3 gombolyag Morbidone Fantasyból  kb. 30 cm maradt, szóval időben és fonalmennyiségben is eléggé ki volt számolva :-D )

A sál hosszában készült lustakötéssel, amit összesen 9 helyen szakít meg ez az érdekes "hurkás" minta. A képen nagyjából láthatóak a hurkák.


Ezen a képen pedig az látható nagyjából, hogy garnitúra ide vagy oda, szegény Juditkának a végén már nagyon elege volt a fényképezkedésből.




Az ötletadó nyakmelegítő pedig GumiPók-Eszter munkája volt, meg is lehet nézni a blogjában. Nem is csoda, hogy megtetszett a húgomnak, ezúton köszönjük az ötletet!

Fonal: zöld Morbidone Fantasy, 3 gombolyag
Tű: 4 mm-es KnitPro, jóóóóó hosszú damillal
Minta: az Elyse Cowl után szabadon, az eredeti minta a Ravelryn itt



2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy pont ez tetszett meg Juditkának*, igazán jópofa minta, és a mellékelt ábra szerint mindenféle fonalból nagyon jól mutat, hiába ilyen kis egyszerű.
    Te pedig egy hős vagy, hogy sálasított változatban megkötötted. Én nem biztos, hogy vállalkoztam volna rá, talán csak a húgom miatt ;)

    * Üzenem neki, hogy ne legyen elege a fényképezkedésből, mert nagyon jól állnak rajta ezek a cuccok (még akkor is, ha épp morcos :) ).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor megmondom Juditkának, hogy ne rinyáljon :-)

      Szerintem egyébként nem volt sokkal nagyobb szívás, mint a kör, csak eggyel több hurkaszakaszt tettem bele, mint a nyakmerevítőben volt (kilencet), plusz még a végére egy lustakötős részt, hogy szimmetrikus legyen. 354 szem volt a tűn, viszont, ahogy Szilvi okosan megjegyezte, a síkban kötés előnye, hogy nincs a lustában fordított sor (csak a hurkák hátulján az a párszor 6 szem).

      Törlés