2013. november 26., kedd

A sapka, ami végül jól sikerült

Állítólag jön a tél, és ilyenkor a komplett kötő-horgoló társadalom eszeveszett sapkagyártásba fog, miközben teljesen elfelejti, hogy ezt csinálta tavaly, tavalyelőtt, meg azelőtt is, ezáltal nemcsak neki, de a családjának és az egész ismeretségi körének is nagyjából háromszor annyi sapkája van már, mint amennyi feltétlenül szükséges lenne. Sapkát kötni jó, csak sajnos tök fölösleges :-)

Szerencsére Judit húgom, a kis ragaszkodó, tényleg vagy 3-4 (vagy több) éve ugyanazt a két sapkát hordja telente, így amikor valami alibit kerestem, viszonylag könnyen rá lehetett beszélni, hogy akarjon már egy újat.

Szabadon engedtem a Barkában, ki is szúrta nagyjából az egyetlen olyan fonalat, amihez nekem eszem ágába' se lett volna magamtól még csak hozzányúlni se, és aztán nem lehetett eltéríteni az elhatározásától. Végül vállat vontam, OK, megkötöm nagy duzzogva, végül is ő fogja hordani, ha meg nem, legalább köthetek másikat :-D A mintát azért a biztonság kedvéért én választottam.

Hamar elkészült, egy este, meg egy Miskolc felé tartó vonatozás kellett hozzá. Juditnak tetszik, és nekem is tetszik Judit a sapkában. A fonal még mindig nem, de majd valahogy feldolgozom :-)

 A képet a vonaton telefonáltam, olyan, amilyen.


Fonal: főleg Morbidone Fantasy (zöld), és egy kis sima Morbidone (fenyőzöld, ami szerintem olíva).
Tű: 3,5 mm-es körkötőtű (Addi lace, de tökmindegy)
Minta: Excess hat. Ingyenes. Ravelry-link
Módosítás: a minta a passzéhoz 3,5 mm-es, a felső részhez 4-es tűt ad meg. Nekem a sima Morbidonéhoz jó a 4-es, de a Fantasy vékonyabb, ahhoz túl vastag lett volna, így a passzé után nem váltottam tűt, helyette 10 szemet szaporítottam. Minden másban a leírás szerint jártam el. 



2 megjegyzés:

  1. Helyes a sapka, és helyes a tesód is :) Nagyon kedves a mosolya, látszik, hogy örül az új sapijának :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos volt, kifejezetten ő kérte, hogy fényképezzem le, pedig máskor menekül, és/vagy borzalmas grimaszokat vág :-)

      Törlés